2017. március 28., kedd

Milyen egy sajtótájékoztató? Tea délután helyett pezsgő est...

Amikor váratlanul közlik, hogy ma sajtókonferenciára mész...
Divatújságírásra járok a Mod'art-ba, így annyira nem kellett volna, hogy meglepetésként érjenek a következő mondatok: "Lesz ma egy sajtóesemény. A Triumph nevű márka egyik új termékéről a Sloggi WOW comfortról fog szólni. Van kedvetek eljönni?" A jelenlévő két osztálytársammal egyből összenéztünk. Habár külsőleg nem voltunk a toppon, még is egyértelműen azt válaszoltunk: "Persze, menjünk!"
Rehab Budapest (Sloggi sajtótéjoztatós fotó)
Életemben nem voltam még sajtótájékoztatón, ezért izgatott voltam, mi vár ott rám.
Egy "Rehab" nevezetű, több funkciós helyre indultunk. Nem sokára meg is érkeztünk elé. Belépéskor ránéztek a listára, hogy a vendégek közt vagyunk-e, majd mosolyogva invitáltak beljebb...
Érkezés. - rendkívül előnyős rólam. (Sloggi sajtótéjoztatós fotó)
Bizonyára mindenkinek ismerős az az érzés, amikor először lép be egy új helyre és minden idegen számára. Na, pontosan azt éreztem én is... Nem csak egy idegen helységbe léptem be, de ezzel együtt egy idegen világba is. Csak álltam ott, kapaszkodva alig ismert osztálytársaim jelenlétébe és próbáltam magam nem kínosan érezni.
A tanárunk aligha öt perc elteltével ott hagyott minket, egyik osztálytársnőnk pedig beszélgetésbe elegyedett egy ismerősével...
A hirtelen rám tört szabad időmben körbetekintettem. Az atmoszféra egyértelműen "férfias" volt, a környezet pedig amolyan "street style" hatást kelletett. A sportmelltartókkal feldíszített falak, így inkább egy úriember furcsa gyűjteményének tűntek, mintsem bemutatandó termékeknek.
(Sloggi sajtótájékoztató képek)
Ahogy beljebb mentem, hogy megtekintsem a kiállított új kollekció további részét is, közben felkaptam egy pezsgőt az asztalról. Mert bizony ez így megy. Ingyen iszol, ingyen eszel, és ha lelépsz kapsz egy ajándékcsomagot az aktuális termékből. Cserébe, írj egy - inkább - pozitív hangvételű cikket róla. A sajtótájékoztatókra nyilván főként újságírók és bloggerek vannak invitálva.

Miután körbejártam a helyet és szemügyre vettem mindent, lézengtem és megfigyeltem. Szeretem felmérni és kielemezni a körülöttem lévő világot. Egy idő után azon is átestem, hogy teljesen egyedül vagyok és nincs társaságom. Próbáltam az időmet hasznosan tölteni és a lehető legtöbb benyomást begyűjteni. Közben egyre több ember lett körülöttem...
Úgy éreztem magam, mint aki eltűnt. A nyüzsgés, a klikkek, a túlzott mosolygás és a selfiek olyan univerzumába láttam bele, ami tisztázott bennem egy két dolgot. 
Arra gondoltam, hogy most már tudom mit nem akarok. Nem akarok egy más által létrehozott világban elveszni, mint ahogy most is teszem. Kényelmetlen, és nem tudom magam megerőltetni, hogy beilleszkedjek. Egy saját világot szeretnék felépíteni.
Ahogy ott álltam egy helyben és körvonalazódtak bennem a dolgok, közben észrevettem egy különös hölgyet is, akinek nagyon megtetszett az outfit-je. Nem volt egy a sok közül, ezért elsőre látásra megfogott. Odamentem hát hozzá és megszólítottam.
A hétköznapokban nem vagyok egy könnyen barátkozó típus - főleg nem idegen helyeken, idegen emberek közt, - de ezúttal próbáltam átlépni a komfortzónám. Arra gondoltam, egyszer vagyok itt, hát megragadom az alkalmat. Sikerült.
A hölgyről beszélgetés közben kiderült, hogy újságíró és publikált könyve is van. Könnyedén lehetett vele társalogni. Rengeteget mesélt, én pedig érdeklődve hallgattam. Nagyon örültem, hogy ilyen nyitott természetre találtam benne és megismerhettem egy kicsit személyéből.
Hamarosan azonban megkezdődött a tájékoztató, így mindketten odamentünk meghallgatni.
New conference... they said.
 
A tájékoztató közben, - melyet a márka felelőse tartott - az előadás részeként egy szakállas, melltartót viselő úriember rontott be az ajtón. Mindenre nyitott személyként én imádtam, hogy ilyen "abszurd és mókás" módon prezentálják számunkra a terméket. Egyértelmű üzenetként jött át, hogy: "Olyan kényelmes, hogy még a pasik is felveszik."
Zárásként tehát had mondjam el, hogy ez a sajtótájékoztató egy hatalmas tapasztalat volt számomra és jó tréning, hogy elboldoguljak ismeretlen helyzetekben is. Más pedig meg, megismerhettem egy olyan embert, aki kicsit részletesebben is beleavatott ebbe a világba.
Minden szinten pozitív élményként könyvelem el és úgy egyébként, - csak mert azóta beváltottam az ajándékutalványom és elégedett vagyok - (reklám helye) meglepően kényelmes a sloggi WOW comfort melltartó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése